Animated GIF

Want wie communiceert er nu niet met gifjes?

Humor

Een animated gif die aansluit bij de leefwereld en humor van een breed publiek.

Gebruiksvriendelijk

Ideaal voor gebruik op smartphones en andere communicatieplatformen.

Betrokkenheid

Een grotere betrokkenheid bij je doelgroep dankzij een leuk format.

Viewzbeerday

Animated GIF, handig en populair

Een animated GIF is een bestandsformaat voor afbeeldingen. Het voordeel is dat er verschillende beelden achter elkaar kunnen worden opgeslagen in één bestand.

Doordat de beelden elkaar snel opvolgen, ontstaat er een soort video. Deze animated gifs zijn erg handig in gebruik. Bovendien zijn ze ontzettend populair. Ideaal dus om in te zetten voor jouw marketing!

De opkomst van animated GIF

Hoewel animated gifs al bestaan sinds 1987, is hun gebruik pas de laatste jaren geëxplodeerd. Waar in het verleden digitale communicatie vooral uit hoge kwaliteitsbeelden moest bestaan, ligt vandaag de nadruk veel meer op bewegende beelden. Animated gifs zijn meer en meer in gebruik dankzij sneller internet, meer berichtenapps (zoals Messenger en WhatsApp) en de toenemende memecultuur.

Met steeds meer (vooral jongere) consumenten die animated gifs integreren in hun dagelijkse communicatie, is het geen wonder dat merken erop uit zijn om dit medium in hun marketing te gebruiken.

Bovendien wordt het steeds eenvoudiger om animated gifs te maken. Al is het belangrijk om hier ook de risico’s van in te zien. Memes en animated gifs vertrekken immers vaak vanuit populaire media zoals films en series, waardoor de auteursrechten onder druk komen te staan. Gelukkig zijn er verschillende manieren om op een correcte en boeiende manier animated gifs te (laten) maken.

Meerdere voorbeelden van een animated gif

Animated gifs zijn memorabel

Of je deze mini-animaties nu wil gebruiken op je website, op social media, als deel van je advertentiecampagnes, op evenementen of zelfs in mailings. Ze hebben steeds een groot effect.

Het beweeglijke van animated gifs zorgt ervoor dat ze meteen in het oog springen. Ze zijn daarom een pak leuker dan statische afbeeldingen. Terwijl ze tegelijkertijd kort genoeg zijn om de inspanningen voor de kijker beperkt te houden.

Doordat animated gifs deel zijn van de internetcultuur toon je als merk dat je mee bent met de hedendaagse ontwikkelingen. Ze zijn ideaal voor gebruik op smartphones. Waarmee je niet alleen je doelgroep, maar ook je communicatieplatformen kunt uitbreiden.

Animated gifs vertellen een (kort) verhaal, waardoor ze uitermate geschikt zijn voor aankondigingen zoals evenementen of nieuwe producten. Mensen reageren minder goed op traditionele reclame. Maar de humor van animated gifs is vaak wel erg aantrekkelijk. 

Toch liever een 2D of 3D animatie? Bekijk hier onze voorbeelden.

Vergroot je betrokkenheid met animated gifs

Met een animated gif bewijs je aan je klanten dat je buiten de gebaande paden durft denken. Door een collectie aan te leggen van animated gifs die jouw merk vertegenwoordigen, nodig je bovendien uit tot het delen van jouw naam en faam.

Viewz uit Limburg heeft alle troeven in handen om voor jou deze superkorte video’s te maken. Neem daarom vandaag nog contact met ons op.

Ja, ik wil graag een afspraak maken.

Viewz Hasselt | Research Campus 18 | 3500 Hasselt